2

Activitate: A1. Dezvoltarea unui program de studiu privind valorificarea rezultatelor cercetării în cadrul studiilor doctorale și postdoctorale

  • A1.1. Proiectarea și dezvoltarea conținutului unui program de studiu privind valorificarea rezultatelor cercetării în cadrul studiilor doctorale și postdoctorale
  • A1.2. Dezvoltarea, actualizarea permanentă și mentenanța unui portal educațional în domeniul valorificării rezultatelor cercetării

Activitate: A2. Implementarea unui program de studiu privind valorificarea rezultatelor cercetării în cadrul studiilor doctorale și postdoctorale

  • A2.1. Parteneriate cu universitățile pentru implementarea programului de studiu privind valorificarea rezultatelor cercetării în cadrul studiilor doctorale și postdoctorale
  • A2.2. Implementarea programului de studiu

Activitate: A3. Dezvoltarea culturii instituționale în cadrul universităților privind valorificarea rezultatelor cercetării și a parteneriatelor cu mediul economic prin evenimente dedicate

  • A3.1. Organizarea de evenimente de tip „knowledge valorisation fest”

Activitate: A4. Propunere cadru de politici pentru introducerea de cursuri privind valorificarea rezultatelor cercetării în cadrul programelor doctorale și postdoctorale organizate în instituţiile de învăţământ superior

  • A4.1. Redactarea unei propuneri de politică publică privind includerea în planurile de învăţământ ale programelor de studii doctorale organizate în instituţiile de învăţământ a cursurilor privind valorificarea rezultatelor cercetării

Activitate: A5. Management și comunicare

  • 5.1 Managementul proiectului, informare și publicitate

3

Dezvoltarea unei comunități active de experți în transfer tehnologic, care învață reciproc, colaborează și adaptează practicile TT la specificul instituțional și disciplinar, contribuind la integrarea sustenabilă a acestei funcții în universități din toate regiunile.

 

Dezvoltarea capacității instituționale a universităților pentru a integra transferul tehnologic ca funcție strategică – prin politici, cursuri, responsabili și structuri dedicate;

 

Elaborarea unui cadru de politici publice care să sprijine includerea transferului tehnologic în formarea doctorală și postdoctorală și să susțină sustenabil această funcție la nivel sistemic;

 

Reducerea disparităților regionale și instituționale, prin sprijin dedicat pentru participare echilibrată și dezvoltare adaptată contextului fiecărei universități.

bannere site Leadership TT 2

  • Studenți doctoranzi: 650 (înmatriculați, la data intrării în operațiune, într-un program de studii universitare de doctorat din cadrul unei instituții de învățământ superior)

  • Postdoctoranzi: 10 (îndeplinesc, la data intrării în operațiune, calitatea de postdoctoranzi în cadrul unor programe postdoctorale de cercetare avansată)

  • Personal didactic: personal didactic de predare din învățământul superior – 30 (angajați, la data intrării în operațiune, într-o instituție de învățământ superior; au calitatea de cadre didactice sau cercetători, cu experiență în domeniul cercetării științifice, în cadrul instituțiilor de învățământ superior sau a centrelor de cercetare)

5

Național

 

Activarea unei comunități de practică în domeniul transferului tehnologic, prin expertiză și competență.

 

 

 

Instituțional

 

Dezvoltarea capacității operaționale în transfer tehnologic prin profesionalizarea resursei umane, învățare mutuală în cadrul unei comunități de practică, consolidarea infrastructurii instituționale (toolkit pentru implementare TT) și extinderea ariei de aplicabilitate la nivel internațional.

Sistemic

 

Consolidarea rolului strategic al universităților în ecosistemul de inovare și antreprenoriat, personalizând și integrând practicile de TT în funcție de contextul instituțional.

 

 

6

♦ Pe termen scurt:

  • 660 de doctoranzi și postdoctoranzi vor dobândi competențe în valorificarea rezultatelor cercetării

  • 30 de cadre didactice vor deveni formatori în TT în propriile universități

  • Se vor crea nuclee operaționale funcționale în cel puțin 10 universități

 

♦ Pe termen lung, proiectul:

  • contribuie direct la obiectivele Strategiei Naționale de CDI și SNCISI

  • propune un model de reformă instituțională și curriculară, prin integrarea TT în învățământul doctoral

  • transformă TT într-o funcție recunoscută, profesionalizată și susținută la nivel sistemic

  • consolidează o comunitate națională de experți TT, activă, interconectată și angajată în procese de învățare reciprocă și colaborare instituțională

 

Leadership TT este despre oameni, instituții și procese care pot duce cercetarea din teorie în practică, din laborator în societate. Este un pas ferm spre o economie bazată pe cunoaștere aplicată, colaborativă și sustenabilă.

 

[T: 1.1262, O: 118]